скачать gta san andreas торрент
  • 4

  • 2

  • 1

  • 3

Mijn missie is…

dat kinderen opgroeien in een harmonieuze omgeving, en zich door een bemoedigende opvoeding vrij kunnen ontplooien, zodat al hun kwaliteiten aan het licht komen om te kunnen bijdragen aan de wereld.

Waar ik vandaan kom.

Tot mijn vijfde jaar woonde ik in Papua Nieuw-Guinea. Een tropisch eiland, samen met mijn vader, moeder en drie zusjes. Ik ben de jongste. Het was een vrij leven, op blote voeten, warmte, vrijheid, zee…Er was een klein schooltje waar mijn zusjes heen gingen. Ik was nog klein en hoefde niet naar school want er was geen kleuterschool.
Toen ik dus op mijn vijfde in Nederland, in een tuindersdorp in het Westland, aankwam, had ik nog nooit in een schoolbank gezeten. Ik was geen school gewend, maar alleen zon, buiten zijn en vrijheid. Dat viel tegen!

Ik moest heel erg wennen. Het was winter, dus koud in Nederland. Ik vond de mensen die ik door het raam zag, wit en strak.  En ik moest na aankomst direct naar school. Dat was bij juf Rijk. Ik vond haar heel oud en erg streng. Als je iets deed wat niet mocht, of fouten maakte omdat je iets niet begreep, dan pakte ze je bij kin en kuif en schudde je heen en weer. Je moest in een bankje zitten met je armen over elkaar. Het gevolg was dat ik wegdroomde en vader en moedertje speelde met mijn potlood, penhouder en aanwijsstokje. De lessen gingen grotendeels langs me heen. Ik ben links, dus ik schreef links en in het begin zelfs in spiegelschrift! Met handwerken wilde het daarom ook helemaal niet lukken, bovendien had de juf geen tijd om dat ook nog eens apart uit te leggen. Nu ik erop terugkijk kan ik het natuurlijk meer relativeren.  Ze had wel 40 kinderen in haar klas en aan pedagogiek werd nog niet veel aandacht besteed!

Ik werd dat jaar veel ziek, en oorontsteking, maanden lang. En ik bleef zitten en moest tot overmaat van ramp nog een heel jaar bij juf Rijk.

En mijn ouders? Zij waren druk bezig om zich weer in Nederland te settelen na veertien jaar in de tropen. En…! Zij kwamen weer ‘thuis’ in het land waar ze vandaan kwamen, maar ik kwam in een nieuw en heel ander land.

Gelukkig is het allemaal goed gekomen met mij. Maar ik weet hoe ontmoediging en je niet verbonden voelen, aanvoelt. En dat is nou de kern van mijn werk.  Dat is waarom Bemoediging en Positive Discipline helemaal bij mij binnen komen. Het is een persoonlijke reis naar mijn kinderjaren. Vandaar mijn passie om volwassenen en vooral kinderen te helpen zich moedig, verbonden en zelfbewust te voelen, zodat ze kunnen bloeien.

Het besef, dat je als mens geen eiland bent, maar deel uitmaakt van een grotere gemeenschap, dat je aan de kwaliteit van je eigen leven en aan de kwaliteit van je relatie met anderen veel kunt doen, is een vreugde die ik iedereen gun!

Wat ik doe.

Van 1997 tot 2003 volgde ik mijn opleiding bij het Adler Dreikurs Instituut in Duitsland onder leiding van Theo Schoenaker en was ik werkzaam als trainer/coach. Toen, in 2003 ontdekte ik de boeken van Jane Nelsen en Lynn Lott over Positive Discipline. Deze waren een enorme bron van inspiratie. In 2012 besloot ik me hier helemaal op te richten. Ik verdiepte me in de achtergronden en methoden ervan en in juni 2013 werd ik Positive Discipline Parent Educator. Ik vertaalde de toolkaarten en allerlei lesmateriaal naar het Nederlands en startte met het geven van cursussen. Dit was zo’n succes dat ik het idee opvatte om dit nieuwe en inspirerende gedachtegoed in Nederland verder te verspreiden.

  • 1

  • 3

  • 2

  • 4