скачать gta san andreas торрент
  • 2

  • 1

  • 4

  • 3

Positive Discipline

verbinding – samenwerking – bemoediging

◊ Weet je niet altijd hoe je moet reageren als je kind agressief of angstig is?
◊ Reageer je soms gefrustreerd, ongeduldig, boos of op een andere manier die je helemaal niet wilt?
◊ Ben je soms ten einde raad over bedtijdgedoe en andere dingen die strijd geven?
◊ Heb je behoefte aan praktische tips voor meer samenwerking en vrolijkheid thuis?

Stel dat je betrouwbare tools zou hebben die je zouden helpen om de kalme, gedulde, veilige basis te zijn die je zo graag wilt zijn voor je kind.

Doe dan mee met Positive Discipline en leer deze tools die je mening over opvoeden veranderen en je huis vullen met vrolijkheid, warmte en samenwerking. Zodat je je kind kunt begeleiden bij de dagelijkse uitdagingen en sterke banden kunt opbouwen. Dit zijn de mogelijkheden:

◊ Een cursus “Positive Discipline voor ouders en opvoeders” in 7 wekelijkse bijeenkomsten;
◊ Workshops en presentaties;
◊ Persoonlijke coaching.

 boekpd-janenelsentoolcardspd

 Bekijk ons filmpje

 

Positive Discipline
Jane Nelsen is de grondlegger van de Positive Discipline-trainingen, een positieve benadering van opvoeding. Haar werk is gebaseerd op de theorieën van Alfred Adler en Rudolf Dreikurs. Ze is psycholoog en moeder van zeven kinderen. Miljoenen ouders in vele landen hebben baat gevonden bij de boeken en trainingen voor ouders van kinderen van 0 tot 18 jaar. Zie voor meer informatie www.positivediscipline.com.

Individual-Psychologie
“Alfred Adler (1870 -1937) wordt met Freud en Jung gerekend tot de grondleggers van de moderne psychiatrie. De psychologie die Adler gedurende de eerste decennia van de vorige eeuw ontvouwde is bijzonder belangwekkend. Zijn psychologie is één en al praktische mensenkennis.”

“Hoe groot de interesse voor de psychologie van Adler de kómende tijd zal zijn, hangt wellicht samen met maatschappelijke ontwikkelingen. Een bepaald gedeelte van zijn psychologie verdraagt zich niet met een samenleving waarin wedijver en individualisme hoogtij vieren. Als de voortekenen niet bedriegen, lijkt de tijdgeest evenwel te veranderen. De afgelopen jaren klinkt de roep steeds luider om het menselijk gedrag minder door eigenbelang en meer door gemeenschappelijke waarden en normen te laten leiden. De opvattingen van Adler komen met deze maatschappelijke omslag overeen. Misschien heeft dit tot gevolg dat zijn psychologie alsnog wat meer komt bovendrijven op de golven van een afbrokkelend ik-tijdperk.”
Uit: Psychologie voor het dagelijks leven, van Dr. Jaap Bij de Vaate.

 

Reacties van ouders:

“Ik gun iedere ouder om de training ‘positieve discipline’ te volgen!
In een laagdrempelige omgeving, deel je met andere ouders hoe je van je kinderen geniet maar ook waar je gek van wordt. Hoe je het soms niet meer weet. Door gesprekken, oefeningen of rollenspellen waar je zowel in de huid van een kind als van een ouder kruipt, ervaar je hoe onze verschillende reacties als ouders overkomen. Wat aanmoedigend of ontmoedigend is. Daarnaast krijg je concrete handvatten en handige tips om met allerlei dagelijkse situaties om te gaan. Op een vriendelijke maar vastberaden manier. En dat maakt een aantal situaties een stuk aangenamer. Bedankt Ruth voor je fijne begeleiding!”

“Het heeft mij en ons gezin waardevolle en betekenisvolle gesprekken, activiteiten en inzichten gebracht. Het stoeien wordt nu gereguleerd, we hebben de gezinsraad gestart, zelfs onze woonkamer is er door een kleed en andere indeling van opgeknapt. Ik ben meer gaan begrijpen waar ‘negatief gedrag’ vandaan kan komen, wat er achter kan zitten.

Het gedeelte ‘Ouders helpen Ouders’ zie ik als  een methodiek die heel makkelijk toepasbaar is, waarin je kan voelen d.m.v. rollenspel hoe het in een negatieve situatie is en waarin je leert om dat te veranderen naar het positieve. Het was een praktische cursus, zeer de moeite waard, waardoor ik anders ben gaan kijken.”

“De cursus met Ruth was voor mij een extra eye opener, dat contact met je kinderen maken zo belangrijk is, voordat je rustig, maar vastberaden naar oplossingen zoekt. Het was een leuke groep en ik heb weer veel bijgeleerd!”

“De lessen waren precies goed verdeeld in theorie en oefening gedeelte. Tussen de lessen door breng je het geleerde in de praktijk en wat een ongelooflijke leermomenten zijn dat! Nu onze cursus afgelopen is, heeft onze groep besloten om af en toe bij elkaar te komen. Alle handvatten die ons zijn aangereikt kunnen we dan nog eens bespreken, want de cursus gaat door! Ik kom nog steeds tot allerlei inzichten voor mij maar ook van de kinderen. Ik zou het iedereen die met kinderen te maken heeft, aanraden!”

“Je hebt ons een mooie ervaring gegeven en een bijzondere positieve wending van een opvoeding die wel een nieuwe impuls kon gebruiken!”

“Mijn man en ik hebben deelgenomen aan de eerste training van Positive Discipline die in Nederland gegeven wordt door Ruth Broekhuizen Jansen. Wat een geweldige ervaring was dat! Als ouders van onder ander een lief doch aanwezig kleutertje 🙂 konden we alle tips goed gebruiken. Met een mooie groep van andere ouders die ook hunkerden naar elkaars raad en ervaringen delen, startten we de cursus in het najaar. 

Op de eerste avond greep de zin mij al dat ‘er geen rotkinderen zijn maar slechts ontmoedigde kinderen’. En met een heel handig, overzichtelijk en vooral toepasbaar model waarmee de vier grote thema’s rond ontmoediging zichtbaar worden sloten we de avond af.

Zo doorliepen de 7 avonden allemaal een vaste indeling van theorie, oefenen, bespreken en het praktische ouders-helpen-ouders (OHO, wat altijd een succes was). Bij OHO brengt een ouder een opvoed-probleem in via een vast format wat dan met elkaar nagespeeld wordt. Dat geeft heel veel inzichten. Alle ouders komen met mogelijke oplossingen zoals zij die zien. Jij kiest welke bij jou past en beproeft die in het rollenspel. Zo zijn wij bij onze dochter uitgekomen op posters met alle activiteiten die nodig om naar school te gaan vanaf wakker worden. Samen met haar bedacht, gemaakt en met veel plezier nu in uitvoering.”

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

Reacties van ouders